nynkeblue.reismee.nl

My lovely host family

Vandaag was het eindelijk zover: mijn eerste Skype-gesprek met een mogelijke gastfamilie! Lang heb ik op dat moment gewacht, maar dat is het zeker waard geweest, want deze familie wordt mijn host family voor de komende twee maanden in Engeland! Ze wonen in Amersham, een prachtig plaatsje midden in de natuur, maar toch goed bereikbaar met het openbaar vervoer en niet ver van andere grote, leuke plaatsen vandaan. Het gezin bestaat uit een alleenstaande moeder en twee zoontjes, eentje van 7 en eentje van 8.We hadden meteen een ontzettend goede klik, de jongens waren heel enthousiast en hun moeder deed gelijk een home tour voor mij. Ook was het totaal niet gespannen of moeilijk, we hebben bijna 40 minuten lang de tijd genomen om elkaar goed te leren kennen.

Maar hoe is dit eigenlijk tot stand gekomen, en wat is erin de tussentijd gebeurd? Oke, even terug naar waar we gebleven waren.
Na mijn officiële plaatsing in het Zomer Au Pair Programma werden er twee workshops voor mij gepland: een voorbereidingsworkshop bij Travel Active en een kinder-EHBO-cursus in Almere. Op 6 april ben ik afgereisd naar Venray, wat al gelijk sightseeing tour door één van de uithoeken van Nederland was. Daar aangekomen heb ik voor het eerst een hele groep andere enthousiaste au pairs ontmoet, waarmee ik leerde over de belangrijkste dingen die je in de voorbereidingen naar je grote avontuur toe moet weten. Ik vond het een verhelderende workshop waar ik naast dat ik al veel dingen wist, ook veel praktische tips heb gekregen.
Drie weken later mocht ik weer op pad, deze keer voor de EHBO-cursus voor kinderen in Almere. Het was een erg leerzame en gezellige avond waarin we ook veel gelachen hebben.

Kort daarna had ik mijn eerste directe contact met Engeland: ik had een Skype-afspraak met SmartAupairs om mij beter te leren kennen, zodat ze aan families konden vertellen hoe ze mij in het echt hadden ervaren. Mijn verwachting was dat ze daarna wat profielen van families op zouden sturen omdat ze mij op basis van het interview konden matchen, maar helaas moest ik hier nog even op wachten. De tijd dat je nog geen matches hebt en alleen maar kunt wachten op goed bericht is het moeilijkste van het hele traject, omdat je nog nergens iets over weet. Gelukkig kwam daar op woensdag 11 mei verandering in, toen ik eindelijk het eerste profiel toegestuurd kreeg. Daarna ging het allemaal heel snel; de zoektocht was begonnen en ik kreeg elke paar dagen wel nieuwe matches, totdat ik afgelopen donderdag (19 mei) het profiel van de familie uit Amersham zag. De beschrijving klonk erg fijn en leek goed met mij te passen; blijkbaar dacht de moederdaar hetzelfde over, want de volgende dag kreeg ik gelijk de vraag of we konden Skypen!
Natuurlijk wilde ik dit graag, want deze familie leek zo goed bij me te passen en het was de eerste uitnodiging die ik van een gezin kreeg. Dan zijn we aangekomen bij vandaag, de dag dat ik mijn gastfamilie heb gevonden! Ik ben ontzettend blij met de lieve mensen waar ik vanaf half juni 9 weken mag wonen en waar ik ga ervaren hoe het is om in Engeland te wonen.

In de tijd dat ik moest wachten, heb ik me ook ingeschreven voor een nieuwe studie, wat ook een behoorlijke mijlpaal is. Ik heb zeker zin om te gaan studeren, maar voorlopig is dat nog ver weg; nu kan ik eindelijk mijn tijd gebruiken om tickets te boeken, mijn koffers te pakken en af te tellen naar de dag van vertrek. Ik heb er zin in!

Laughing

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active